שילוב טלרפואה בענף הרפואה הציבורית
מעבר לשימת דגש רב על תחום הרפואה המונעת וניהול אורח חיים יותר בריא, אחת הדרכים להקל על העומס במחלקות המיון והאשפוז ולוודא שהמטופלים יקבלו את הטיפול המיטבי בזמן המהיר ביותר היא טלרפואה. תחום הטלרפואה התקדם מאוד בשלושת העשורים האחרונים ומציע חלופה מצויינת לתורים הארוכים, למחסור במיטות, לחוסר באנשי צוות ועוד. שימוש בטלרפואה מקצר את זמן ההמתנה במיון, מונע אשפוז שלא לצורך, מקצר את זמן התגובה ואת מהירות הקליטה בבית החולים. כמו כן הוא מקדם מעקב, ניטור ופיענוח בבית ומקטין מקרים של אשפוזים חוזרים.
כיצד מתגברים על האתגר? התשובה פשוטה: מנוי שחל
כיום קופות החולים מוכנות לסבסד מנוי בשחל עבור חולים הסובלים מאי ספיקת לב ומחלות כרוניות. מנוי בשחל מציע יתרונות רבים עבור חולים שבכל רגע נתון יכולים להגיע למצבים בריאותיים קריטיים. הצוות הרפואי של שחל עוקב אחרי המנויים מרחוק באמצעות מכשירי טלרפואה מתקדמים. במקרה חירום הצוות הרפואי במוקד נחשף תוך שניות בודדות להיסטוריה הרפואית של המנוי, עורך השוואה בין ממצאים על ידי ציוד רפואי מתקדם ויכול לזהות חריגות אשר דורשות התייחסות מידית. במקרים מסוימים הצוות יכול להתריע למנוי על חריגות עוד לפני הופעתם של תסמינים.
קיצור זמני ההמתנה והאבחון
ב- 88% מהמקרים בשח"ל מצליחים לטפל בבעיה באמצעות המוקד הרפואי ואף ללא הזנקת ניידת טיפול נמרץ לביתו של המטופל. במוקד שח"ל יש ציוד רפואי מתקדם לרבות מכשירי אק"ג ולחץ דם שמשדרים ממצאים רפואיים למוקד תוך שניות בודדות. המוקד הרפואי מאויש בצוות מקצועי ומיומן בעל הכשרה ייעודית שעוקב ומפענח את התוצאות במהירות ובכך מספק שירות מציל חיים. ב- 10% מהמקרים שבהם כן מוקפצת ניידת טיפול נמרץ לביתו של המטופל, רק 5% יגיעו למיון בפועל. 5% מהמקרים מטופלים בבית ואלו שכן מגיעים למיון מלווים בצוות הרפואי של שח"ל (רופא ופרמדיק) לכל אורך הדרך ועד שמקבלים טיפול מצוות חדר המיון.
קבלת טיפול רפואי מהיר יותר
מידע רפואי ואבחון מקדים מקצרים את זמן ההמתנה, מאפשרים לצוות בחדר המיון לראות את התמונה המלאה ובמצבים הדחופים – לקדם בכך את מהירות הקבלה והטיפול בחדר המיון. ולחסוך בכך זמן יקר.
אי אפשר להתעלם מהיתרונות
סיבות רבות מובילות לעומס בחדרי המיון ומחלקות האשפוז. מוקד שחל זמין למנויים סביב השעון עם צוות רפואי מומחה וציוד מתקדם. במידה ואצל מנוי שחל עולה חשד, ולו הקל שבקלים, לאירוע בריאותי, הוא יוצר קשר באופן מידי עם המוקד ומקבל מענה רפואי מיידי והולם.
שירותי הטלרפואה, ובכלל זה מנוי בשחל, מסייעים לחולי לב ולחולים כרוניים ומספקים מענה לבעיית הזדקנות האוכלוסייה שאין לה מענה כיום במערכת הרפואית. בנוסף הם מונעים אשפוזים מיותרים, מקצרים את זמני ההמתנה והקבלה במיון, מאפשרים חזרה מהירה לשגרה לתת מענה מהיר לאירועים חריגים ובכך להציל חיים.