שאלות נפוצות
שאלות נפוצות כלליות
במידה והנכם מבוטחי לאומית, מאוחדת או מכבי, יש לבקש מרופא המשפחה הפנייה לבדיקת ,Cardio R על מנת שקופת החולים תפיק עבורכם טופס התחייבות (טופס 17). במידה והנכם מבוטחי קופ”ח כללית, יש לשלוח אלינו הפנייה מקרדיולוג בלבד.
לקוחות כללית מושלם זכאים להשתתפות בעלות הבדיקה וחלים עליהם רק דמי השתתפות עצמית ע”פ ההסכם מול קופת החולים.
את ההפניה וטופס ההתחייבות יש לשלוח אלינו באחת מהדרכים הבאות:
אימייל: [email protected]
פקס: 03-5633877 | טלפון: *6626
אנו ניצור עמכם קשר בתוך 3 ימי עסקים מרגע קבלת המסמכים.
על מנת לקבל את תוצאות הניטור, יש להיכנס לאתר שחל, עם שם המשתמש והסיסמה שניתנו לכם בעת ההצטרפות לשחל, שם תוכלו לצפות בתוצאות שנקלטו במכשירכם. באפשרותכם להדפיס את התוצאות על מנת להציגם לרופא המשפחה במידת הצורך.
אם אין לכם שם משתמש או סיסמה – יש להיכנס לאתר שחל ולאחר מכן לעמוד “דוחות “CardioR, שם ניתן לקבל סיסמה חד פעמית לנייד.
בסיום תקופת הבדיקה, נתקשר אלייך ונתאם מועד לאיסוף המכשיר ממך. ניתן גם להחזיר את המכשיר למשרדי שחל, באחת מהכתובות הבאות:
אזור המרכז: יגאל אלון 90, תל אביב | אזור הצפון: דרך משה דיין 1, חוצות המפרץ, חיפהאם אין לכם שם משתמש או סיסמה – יש להיכנס לאתר שחל ולאחר מכן לעמוד “דוחות “CardioR, שם ניתן לקבל סיסמה חד פעמית לנייד.
נורה ירוקה מהבהבת מעידה על כך שהמוקדנית אינה מקבלת חשמל. יש לוודא כי המכשיר מחובר כראוי אל החשמל ושנקודת החשמל אליו המכשיר מחובר, הינה תקינה.אם אין לכם שם משתמש או סיסמה – יש להיכנס לאתר שחל ולאחר מכן לעמוד “דוחות “CardioR, שם ניתן לקבל סיסמה חד פעמית לנייד.
עבור מכשיר CardioSenC נדרשות שתי סוללות ליתיום AAועבור מכשירSmartHeart נדרשות שתי סוללות ליתיום AAA.אם אין לכם שם משתמש או סיסמה – יש להיכנס לאתר שחל ולאחר מכן לעמוד “דוחות “CardioR, שם ניתן לקבל סיסמה חד פעמית לנייד.
במידה ובקרבת המוקדנית ישנו מכשור חשמלי ו/או תושבת של טלפון אלחוטי, הדבר עשוי לגרור לתופעת הזמזום במוקדנית.
יש להרחיק את המכשור הנ”ל מהמוקדנית ולבצע כיבוי והדלקה מחדש. לאחר שהמוקדנית נדלקה מחדש, יש לבצע שיחת בדיקה שגרתית אל המוקד הרפואי, כדי לוודא שהכל תקין.
לאחר חמישה ניסיונות כניסה שגויים, המערכת תנעל באופן אוטומטי ,יש ליצור קשר עם שרות הלקוחות לקבלת עזרה.
ליצירת קשר עם מוקד שירות הלקוחות שלנו יש להתקשר למספר 6626* שלוחה 2.
מוקד השירות פעיל בימים א – ה, בין השעות 08:30 – 16:00.
בנוסף, ניתן לפנות אלינו באימייל: [email protected], או בפקס 03-5625727.
שאלות נפוצות בנושא אירוע לב
לאחר אירוע לב הנך זכאי למנוי למשדר אק”ג למשך שישה שבועות, ללא עלותמי זכאי לשירות?
- מטופלים לאחר אוטם חריף בשריר הלב
- מטופלים לאחר ניתוח לב
מכשיר ניטור אישי (קרדיוביפר) מאפשר לשדר אק”ג ישירות למוקד רפואי המאויש בצוות רפואי, בכל שעות היממה.
ניתן להאריך את תקופת הניטור כחלק ממכלול השירותים אותםמעניקים הביטוחים המשלימים של קופות החולים:
קופ״ח כללית – 15 חודשים נוספים.
מכבי ומאוחדת – 9 חודשים נוספים.
לאומית – 21 חודשים נוספים.
אופן קבלת הזכאות: פניה לרופא המשפחה לבקשת סיכום מידע רפואי/מכתב שחרור מביה”ח המציין את אירוע הלב + המלצה למנוי למשדר קרדיולוגי. בשילוב שני המסמכים הנ”ל, יש לפנות למזכירות הסניף ולקבל טופס השתתפות לשירות.
ראשית נסיעה טובה.
כלל ראשון בעת נסיעה לחו”ל, יש להצטייד בביטוח רפואי. מומלץ לקחת את מכשיר האק”ג שברשותכם.
אם יש לכם מכשיר מסוג קרדיו סנסי, יש להתקשר לפני הנסיעה לשירות הלקוחות ולבקש שיפתחו את הסים לחו”ל
{פעולה זו נדרשת בפעם אחת בה אתם נוסעים לחו”לעם הקרדיו סנסי}.
בהזדמנות זו וודאו שאתם יודעים להיכנס לתיק הרפואי שלכם באתר שחל, אתם רואים את האק”ג הבסיסי שלכם.
אם אינכם חשים בטוב מומלץ להתקשר בהקדם למוקד הרפואי של שחל במספרו 97235625555+ או באמצעות אפליקציית שחל 24/7. היתרון המרכזי של שחל הוא קיצור זמן התגובה , לאחר בירור קצר של היכן אתם נמצאים , יגיע שלב התשאול הרפואי ושידור האק”ג. ברוב המקרים שיחת הטלפון תסתיים יעוץ רפואי טלפוני והקניית שקט ובטחון.
אם מדובר באירוע שמצריך הגעה לביה”ח , יש להתקשר למוקד החירום המקומי, אשר יפנה לביה”ח המקומי הקרוב. האק”ג ששודר לשחל במהלך השיחה, זמין באתר האינטרנט וניתן להציגו לצוות הרפואי, הוא יסייע מאד לצוות לבחון האם יש שינויים באק”ג.
יש לזכור כי אם אכן מדובר באירוע לב ,ולמניעת נזק לשריר הלב זמן זה מילת מפתח .ולכן יש להתקשר ולהתייעץ עמנו בכל רגע נתון ובכול מקום בעולם.
תורשה הינה גורם סיכון ראשון לבעיות לב, כ30% מהחולים מתחת לגיל 55 הינם בעלי תורשה ולהם אבא /אמא או אח אשר עברו אירוע לב בגיל צעיר. לפיכך נדרשים בני משפחה של אדם שעבר אירוע לב, לעבור בדיקות דם ולבחון ערכי שומנים בדם וכולסטרול, מומלץ לעבור בדיקת מאמץ {אגומטריה}, בדיקות אלה מסייעות לעלות על שינויים וניתן לטפל בהם בשלב מוקדם.
כמו כן אנו ממליצים להצטרף לשירות האבחון הרפואי של שחל כאנשים בריאים, שירות זה יכול לסייע מאד אם יתפתח חשד לאוטם שריר הלב ולמניעת נזק לשריר הלב.
הסימנים והסימפטומים המאפיינים התקף לב (או כל אירוע כלילי גם אם אינו מסתיים באוטם) הוא כאב בחזה בד”כ בעל אופי לוחץ ומתגבר במאמץ גופני, לפעמים מקרין לזרועות בד”כ לזרוע שמאל או ללסת התחתונה, אך יכול להקרין גם לגב.
יכול להיות מלווה בקוצר נשימה, בחילה או הזעה קרה.
הנזק כתוצאה מאוטם תלוי בגודל האוטם (גודל האיזור שניזוק). האיזור שלא קיבל אספקת חמצן מספקת לזמן ממושך עובר למעשה נמק ואח”כ מצטלק ואינו מתכווץ. כאשר חלק משמעותי משריר הלב אינו מתכווץ זה גורם לאי ספיקת לב.
בטווח הקצר (בשלב החריף של האוטם) יש עליה בסיכון להפרעות קצב שעלולות להיות קטלניות.
מכאן החשיבות של הגעה מוקדמת ככל האפשר לביה”ח. חולה עם אוטם שריר הלב שיגיע לביה”ח בזמן מעלה את הסיכוי לצנתור עם הרחבה של העורק החסום והכנסת תומכן ובכל ימנע התפתחות של נמק ואת הנזק לטווח ארוך וגם יתאפר ניטור צמוד ותגובה מהירה בכל מקרה של הפרעת קצב.
מקובל להניח שפעילות ספורט משפרת אתת הכושר הגופני את תחושת ה well beingואת הבריאות באופן כללי.
לא בטוח שספורט אתגרי או בעצימות גבוהה אכן משפר את מצב הלב.
החזרה ליחסי אישות לאחר אירוע לב תלויה במספר גורמים בין היתר גודל האוטם, הגיל ורמת התפקוד המיני טרם האירוע רמת החרדה ועוד. ככלל ההנחה היא כי שישה שבועות אחרי האוטם ניתן לנסות ולחזור לפעילות אך כאמור זה משתנה מחולה לחולה.