אנחנו ניצבים בפתחה של עונת החורף והשפעת, ובקרוב רבים יפלו ברשתה של הדלקת הוויראלית שמבקרת אותנו מדי שנה. אבל זה לא חייב להיות כך. חיזוק אמצעי הלחימה הטבעיים שלנו ובראשם המערכת החיסונית, יכולה לסייע לגוף שלנו להתמודד בהצלחה עם פולשים וויראליים ואחרים.

הנה 10 טיפים כיצד לעמוד במשימה בצורה קלה ופשוטה.
שיהיה לכולנו חורף חמים, נעים ובריא.

 

1. לשטוף  ידיים

גם אם זה נשמע ברור מאילו, שטיפת ידיים בתדירות גבוהה, הינה אחת הדרכים הטובות ביותר להרחיק מעלינו חיידקים וגורמים מזיקים אחרים. הם נמצאים בכל מקום, על ידיות הדלתות, במפסקי החשמל, בכפתורי המעליות וכמובן בכפות הידיים שלנו ושל החברים שלנו. שטיפה עם מים וסבון. זה כל מה שצריך.

2. לצאת לשמש

על מנת שהמערכת החיסונית שלנו תפעל בצורה תקינה, היא זקוקה לכמות מספקת של ויטמין D. בשונה מוויטמינים אחרים, את ה – "D" לא ניתן לצרוך בכמות מספקת מהחי ומהצומח, אך לשמחתנו מדינתנו בורכה במקור הטבעי החזק ביותר שלו – השמש. טיול יומי או אפילו ישיבה על ספסל לאור השמש למשך 10-15 דקות בלבד, מספיקה כדי לספק לגוף שלנו את הכמות הנדרשת. בדקו עם הרופא שלכם, מה היא כמות ויטמין D הנחוצה לכם.

3. לקחת פרוביוטיקה

מערכת חיסונית תקינה ובריאה זקוקה למעיים תקינים ובריאים וצריכה יומית של פרוביוטיקה, הינה דרך מצוינת להגיע לכך. סקרים שנערכו לאחרונה בארה"ב ובסין אישרו גם את מה שעולם הרפואה ידע כבר מזה שנים רבות – צריכה קבועה של פרוביוטיקה , מסייעת גם בהקטנת הסיכון לחלות בשפעת.

4. גם אם זה טעים – להתרחק

התרחקו ממוצרי מזון מסוכרים ומעובדים במהלך החורף. הסוכר, עם כל הצרות המתלוות אליו עבור הגוף שלנו, גם מחליש את הפעילות של המערכת החיסונית שלנו. אותו דבר עם מזונות המעובדים, שבמהלך העיבוד שלהם, הוצאו מהם כל המרכיבים התזונתיים הבריאים לנו. התרחקו משניהם במהלך החורף. יכול להיות שהם טעימים, אבל מלבד תחושת שובע מזויפת, הם אינם תורמים לנו דבר. ההפך.

5. ירוק זה מצוין אבל במידה

אנשים הנוטלים באופן קבוע נוגדי קרישה (מדללי דם)  כגון קומדין, פלביקס או אספירין, יודעים וודאי שעליהם להקפיד על צריכה מבוקרת של ירקות ירוקים, כגון אבוקדו, כרובית ועלים ירוקים. זה מותר ואפילו רצוי, אבל בצורה מבוקרת. בחורף, העלים הירוקים והסלטים העשירים בירקות צבעוניים, נחוצים במיוחד כי הם עמוסים ברכיבים ‘לוחמי שפעת’.

6. הגנרל שום

כנראה שביאליק ידע על מה הוא מדבר כאשר בחר לקרא לספר שלו (יצא לאור ב 1928) בשם אלוף בצלות ואלוף שום. השום אכן אלוף, בעיקר בכל הנוגע לחיזוק המערכת החיסונית של גופנו. אמנם ישנם אלו המתרחקים ממנו בשל ריחו, אבל בשורה תחתונה, מה עדיף ? שפעת או קצת ארומה של שום ? אז, בבקשה, בביקור הבא במכולת, לשים בעגלה מקבץ נאה של שום.

7. שינה זה לא פינוק

מעטים מודעים לעובדה, ששמירה על כמות תקינה של שעות שינה, הינה קריטית לבריאות המערכת החיסונית שלנו. בחורף, עובדה זו מקבלת משנה תוקף. כאשר טמפרטורה הגוף יורדת, הגוף נזקק לכל כוחותיו כדי לייצר חום. שינה טובה מאפשרת לנו לנוח ולגוף למלא את המצברים. המינון המומלץ : 7 שעות שינה בלילה. (אם יוצא פחות, לנסות להשלים את החסר במהלך היום עם תנומה קצרה של 20 דקות).

8. לקום מהכורסא

אחת הדרכים הטובות ביותר לשמירה על בריאותה וחוסנה של המערכת החיסונית שלנו הינה פעילות גופנית קבועה. וזה נכון לגבי כל השנה. נכון, בחורף זה לעיתים פחות נעים בגלל מזג האויר, אבל אל תוותרו לעצמכם. זה חשוב ביותר. אז גם אם טיפה קריר בחוץ או אולי אפילו קר. התלבשו בהתאם וצאו להליכה או לריצה היומית שלכם. הגוף שלכם והבריאות שלכם יודו לכם על כך. מאד !

9. אין כניסה ללחץ

אם יש משהו שהמערכת החיסונית שלנו מעולם לא אהבה – זה לחץ (סטרס). לחץ, עצבים, ויכוחים, וכל שאר המצבים הללו, מזיקים מאד לבריאותנו ובעיקר מחלישים מאד את המערכת החיסונית שלנו. וכאשר היא נחלשת, השפעת מרימה את ראשה. אז, הימנעו והתרחקו ככל שניתן ממצבי  לחץ. תרגלו תרגילי נשימה, יוגה וכל פעילות אחרת שמעניקה לכם רוגע ושלווה. אם יש משהו שמצוין לחיזוק המערכת החיסונית והחוסן הנפשי והגופני שלנו, אלו הן  - שלווה ורוגע.

10. להימנע מביקורי חולים

יתכן שהמלצה זו תשמע מעט אגואיסטית, אך היא מחויבת המציאות ועבור מי שמצוי בקבוצת סיכון, היא אפילו קריטית.  התרחקו מאנשים שחולים בשפעת. מדובר בדלקת ויראלית מאד מדבקת וההדבקה יכולה להתרחש במגוון אופנים, החל מהתעטשות או השתעלות של אדם סמוך, דרך מגע ידיים, פה ואף ועד שימוש במכשיר טלפון נייד של אדם החולה בשפעת. אנשים שבריאותכם חשובה להם, יקבלו בהבנה מדוע אינכם מגיעים לבקר.

להצטרפות לשירותי שחל לחץ כאן


להצטרפות לשירותי שחל לחץ כאן

תגובות סגורות.