נוהגים לחשוב שהלחם הינו גורם ההשמנה המוביל מבין המזונות המרכיבים את התזונה שלנו, אז איך זה יכול להיות שדווקא בחג הפסח, כשהלחם אינו בסביבה, אנחנו משמינים יותר?

כדי שלא תיפלו ל"מלכודת" הזאת, הכנו עבורכם מדריך, לשדרוג תפריט החג שלכם מבחינה בריאותית וצמצום הערך הקלורי – באמצעות החלפת מרכיבי המזון המשמינים והפחות בריאים במרכיבים פשוטים, בריאים קלים וטעימים לא פחות מאלו שמהם אנו נפרדים.

ראשית, לפני שנתחיל בהכנת המתכונים הבריאים, מומלץ לבדוק מה יש לנו במזווה ובמקרר. יתכן שנמצא שם מרכיבים בריאים שכלל לא היינו מודעים אליהם. אם אין לכם את המרכיבים בבית, קחו עט ופיסת נייר והכינו לעצמכם רשימת קניות קטנה.

בעודכם שוקדים על הכנת מנות הבריאות, היעזרו במדריך זה על מנת להקטין את כמויות השומן, המלח, הסוכר והקלוריות.

המדריך לתחליפי מזון ליצירת מתכונים בריאים, טעימים ומזינים:

אם במתכון שלכם קיים אחד המרכיבים המופיעים מטה, החליפו אותו באחד מהמרכיבים המומלצים:

- לחם מקמח לבן – לחם מחיטה מלאה / פירורי לחם שיבולת שועל או דגנים מרוסקים.

- חמאה, מרגרינה, מאפים רווי שומן  – מחית תפוחי עץ או מחית שזיפים מיובשים.
הערה: על מנת להימנע מהיווצרות מאפה דחוס, ספוגי או פחוס, לא מומלץ להחליף את השמן בחמאה
וגם אין להחליף את המרגרינה במרגרינה דיאט לסוגיה.

- ביצים – 1/4 כוס תחליף ביצה לכל ביצה שלמה.

- גבינות שמנת, חלב – שמנת נטולת שומן או דלת קלוריות או חלב דל שומן, גבינת שמנת דלה
או נטולת שומן , גבינת קצפת (Neufchatel) או מחית מגבינת קוטג’ דלת שומן.

- פירות משומרים בסירופ סמיך - פירות טריים או פירות משומרים במים.

- בשר טחון – בשר טחון רזה או מאד, עוף או חזה הודו. הקפידו להסיר את העור.
הערה: בשר כמרכיב העיקרי במנה פי 3 ירקות מאשר כמות הבשר במנה הערה:

- אורז לבן - אורז חום, אורז פראי, בורגול או שעורה

- רטבים (מרינדה) - עדיף מבוססי שמן יין, חומץ בלסמי, מיץ פירות או מרק בשר נטול שומן

- ירקות – חסה, iceberg ארוגולה (רוקט), עלים ירוקים מצוננים, שן הארי, כרוב, תרד או גרגר נחלים

- רוטב סויה רוטב חמוץ מתוק – רוטב חרדל חם או רוטב סויה דל/מופחת מלח.

- סוכר במאפים – במרבית המאפים ניתן להפחית את כמות הסוכר במחצית (!) .
ניתן לחזק את המתיקות על ידי הוספת וניל, אגוז מוסקט או קינמון.

- תיבול – מלחי בישול (כגון מלח שום, מלח בצל וכו’) תיבול על בסיס עשבים בריאים כגון אבקת שום,
זרעי סלרי או פתיתי בצל, או שום, סלרי , בצל טריים קצוצים דק.

 

בהצלחה!!

 


להצטרפות לשירותי שחל לחץ כאן

תגובות סגורות.