מאת: גיל מלצר

זאב ורעיה דרוט תושבי פ"ת, הכירו בהיותם סטודנטים צעירים בפקולטה להנדסת אלקטרוניקה, במכון הפוליטכני של וילנה. בשנת 1978 ועם סיום לימודיהם עלו השניים לישראל כדי להפגין, כך הם מספרים, את אהבתם למדינה. בקרוב יחגגו השניים את יום נישואיהם ה -45 במספר כשלצידם שני ילדיהם, שתי נכדותיהם וחבריהם. זמן קצר לאחר קליטתם בישראל, השתלבו שני מהנדסי האלקטרוניקה בתעשיה האוירית, מקום אליו ממשיך זאב, כיום בן ה 64, לנסוע מדי בוקר.
רעיה, הצעירה ממנו בשנה, פרשה לאחרונה לגימלאות בתום עשרים וחמש שנות עבודה וכיום משקיעה את עיקר מרצה בעיצוב תכשיטים.
לדברי בני הזוג, כשהחליטו לעשות מנוי בשחל בשנת 2008 ,נהנו מבריאות טובה ולא סבלו מבעיה רפואית חריגה. " החלטנו לרכוש מנוי בשחל לשם תחושת הבטחון". תוך זמן קצר למדו השניים עד כמה החלטתם היתה גורלית. זאב : "כשעשינו את המנוי, הגיע אלינו הביתה טכנאי סימפטי של שחל והסביר לנו כיצד לתפעל את מכשיר הא.ק.ג. ולשדר את הנתונים דרך הטלפון למוקד הרפואי. ההסבר היה ברור והמכשיר היה קל לתפעול. יחד עם הטכנאי שידרנו בדיקה אל המוקד הרפואי והממצאים היו טובים. למחרת החלטנו לעשות את הבדיקה בעצמנו וללא נוכחות הטכנאי, כדי לוודא שאנחנו מיומנים בהפעלת המכשיר. רעיה הצמידה את האלקטרודות , אל המקומות בחזה כפי שהסביר לנו הטכנאי יום קודם. במקביל אני שוחחתי עם המוקדנית במוקד הרפואי. לאחר שהנתונים התקבלו במוקד הרפואי, ביקשה הרופאה במוקד, לשוחח עם רעיה".

רעיה : " הרופאה הציגה את עצמה, שאלה אותי לשלומי והאם אני סובלת מבעיה רפואית חדשה כל שהיא, עליה לא דיווחתי במעמד הראיון האישי שעשינו עם נציג שחל בעת רכישת המנוי. סיפרתי לה שמזה זמן מה אני נוטלת תרופה מסוימת בהמלצת רופא המשפחה. התבקשתי ע"י הרופאה לשלח בפקס אל המוקד, את סיכום המחלה ובו ההמלצה על אותה תרופה כפי שאכן עשיתי מידית. לאחר שעיינה במסמך, התבקשתי ע"י הרופאה לשוב על בדיקת הא.ק.ג פעם נוספת.

שניות לאחר שהממצאים הגיעו אל המוקד הרפואי, הודיעה לי הרופאה בקול רגוע, שאני ככל הנראה סובלת מפרפור עליות מהיר ושניידת של שחל ובה צוות רפואי, כבר בדרכה אלינו הביתה. הייתי המומה ואמרתי לרופאה שאני חשה מצויין וככל הנראה חלה טעות בממצאי הבדיקה. אך הרופאה השיבה לי באופן רגוע ונינוח כי ממצאי בדיקות הא.ק.ג ששידרתי אל המוקד מצביעות על כך שיתכן ומשהו אינו תקין עם קצב הלב שלי, דבר שיבדק בביתנו ע"י הצוות הרפואי. לא נבהלנו, נכנסתי להתקלח ותוך שבע דקות ועוד בטרם אף הספקתי לסיים להתלבש, צוות ניידת הטיפול הנמרץ של שחל כבר היו כאן. הרופאה וצוות הפרמדיקים נכנסו אלינו הביתה בצורה מאד רגועה ומקצועית, ביצעו בי את בדיקת הא.ק.ג פעם נוספת ומשהובחן כי הממצאים אכן מצביעים על פרפור מהיר הוחלט לפנותי אל בית חולים להמשך אבחון בדיקה וטיפול.

לבקשתי פינו אותי אל בית החולים "השרון" מאחר ואני ובעלי מכירים כמה מהרופאים המועסקים שם . כשהגענו אל בית חולים "השרון" הופתעתי לגלות כי בכניסה אל חדר המיון כבר המתין לנו צוות רפואי של בית החולים זאת לאחר שדווח על הגעתינו על ידי מוקד שחל.

בבדיקה בחדר המיון נמצא שהאבחנה של צוות שחל היתה מדוייקת ואכן סבלתי מפרפורים מהירים בליבי ואושפזתי למעקב וטיפול במחלקה לטיפול נמרץ למשך חמישה ימים.

כיום אני חשה מצויין ומאז המקרה אני מצויה במעקב קרדיולגי במסגרת קופת החולים. אני חייבת להודות כי כשרכשנו את המנוי בשחל, לא היה לי מושג שאזדקק לו כה מהר, אך כיום אני מודעת לכך שישנה סבירות גבוהה שפעולה זו הצילה את חיי. גם אם מדובר בגורל הרי שהמקרה חיזק בקרבנו את התחושה שפעלנו נכונה כאשר רכשנו מנוי לשחל וכיום היותינו מנויים מקנה לנו תחושת בטחון וידיעה שאנו מצויים בידיים מצויינות וכי יהיה מי שיטפל בנו, בכל מצב ובכל שעה. מאז המקרה אני מקפידה ליצור קשר טלפוני עם המוקד הרפואי של שחל לעיתים קרובות לשם מעקב ועושה את כל הבדיקות הנדרשות. בכל פניה שלנו אל המוקד הרפואי של שחל, אנו תמיד מוצאים בצד השני קול חם, נעים ומרגיע המשיב לנו בנועם ובסבלנות על כל שאלה או בעיה. בנוסף מאז המקרה אני מקפידה לצאת מהבית כשברשותי המכשיר של שחל. מי יודע מתי אזדקק לו פעם נוספת והידיעה שאוכל להעזר בו ולשדר נתונים אל המוקד הרפואי של שחל מכל מקום בו אהיה ובכל שעה, מקנה לנו תחושת בטחון. תודה לצוות שטיפל בי אותו יום ולכל צוות שחל ".

לסיפורים אישיים נוספים

 להצטרפות לשירותי שחל לחץ כאן


להצטרפות לשירותי שחל לחץ כאן

תגובות סגורות.