רגע לפני ותוך כדי

הכותבת: ענת ענבר דור- מטפלת בתזונה טבעית, פרחי באך,
צמחי מרפא וRaw Food,  מרצה ברידמן, מצפה אלומות, בתי ספר ובאירגונים שונים, מנחת קבוצות לאורח חיים בריא, משתתפת בתוכניות טלויזיה ורדיו.

תקופת הסתיו מלווה לעיתים בהתקררות, מחלות כרוניות כמו אסטמה שמתעוררות, מחלות ויראליות חולפות… בקיצור מערכת החיסון דורשת תשומת לב.

ראשית מחלה= מה חל בגוף? לאחר המחלה מגיעה ההחלמה מאין מילה והיפוכה שמסבירה גם את המתרחש בגוף.
מהמילים שמסתתרות במילה מחלה ומצביעות על המתרחש:
מחלה= חם, הלם, לח, מחל (מחילה), לחם (לחימה), חלם (בורות), חמ"ל.

מערכת החיסון היא מכלול מורכב של איברים, תאים ומולקולות, תפקידה של מערכת החיסון הוא להגן על גופנו מפני פלישה של מיקרואורגניזמים פתוגניים, כגון: חיידקים, נגיפים, פטריות וטפילים שונים,כן מפני רעלנים.
התפקיד שלנו הוא להזין את הצבא העצום שיש לנו בגוף על מנת שיוכל להלחם ולהגן מפני פתוגנים (גורמי מחלה שונים).  גם בזמן המחלה צבא הגוף שלנו (מערכת החיסון) צריך לתפקד ביעילות על מנת לפנות את ה"אויב".

מערכת העיכול, טחול, מערכת הלימפה, לשד העצם, הריאות, העור, מערכת המין, בלוטת התימוס (שפעילה עד גיל ההתבגרות), הינם חלק בלתי נפרד ממערכת החיסון וכמובן כל מערך התאים הלבנים, הלימפוציטים, שלהם שמות רבים ולכל אחד תפקיד שונה, בדיוק כמו שבצבא המדינה שלנו יש גולני, חיל אויר, צנחנים, גבעתי…

כמה טיפים על קצה המזלג (או המזרק)

כיצד מחזקים בתקופה זו את מערכת החיסון שלנו?

  • מומלץ מאוד להמנע כמה שניתן מסוכרים, פחמימות פשוטות, קמח, כל אלו הם המזון של הוירוסים,
    פטריות, פרזיטים.. (כמו לחזק את האויב אם משווים לצבא המדינה)
  • לשתות  לפחות 2 ליטר מים ביום
  • לפתוח את הבוקר בלימון סחוט טרי, עשיר בויטמין C, מייבש ליחה ועוד.
  • לסיים לאכול עד 20:00, בלילה כשישנים מערכת החיסון עובדת, אם מעמיסים מזון על מערכת העיכול
    בלילה, פעולתה של מערכת החיסון נפגעת.

חשיבות גדולה לארוחת הבוקר, ספיגת המזון בשעות אלו היא הטובה ביותר ולכן ארוחת בוקר מזינה ועשירה גם בירקות מחזקת את מערכת החיסון להבדיל מצב שבו לא אוכלים ארוחת בוקר או מסתפקים בעוגיה וקפה יוצרים מצב של סטרס בגוף שמחליש את מערכת החיסון.

  • לדאוג לאכול 3 ארוחות + 2 ארוחות ביניים, ארוחות גדולות מאוד או לחילופין לא לאכול מחליש גם כן את מערכת החיסון.

להעשיר את התפריט בסלטים טריים שבהם מבחר של עלים ירוקים (תרד, חסה, פטרוזיליה..) וירקות בצבעים שונים (פלפל, גזר, מלפפון…) כל צבע מחזק ותורם גם הוא, ירקות עשירים בויטמינים כמו C,  בטא קרוטן (A),  כלורופיל, ויטמין D, שמחזקים גם את מערכת החיסון.

  • להוסיף לתפריט נבטי חמניות שעשירים אבץ שחשוב גם הוא למערכת החיסון.
  • להעדיף מרקים עשירים מאשר ירקות מבושלים שבושלו במים והוצאו מהמים לאחר בישול.
  • לשפעול ויטמין D, שחשוב גם למערכת החיסון, מומלץ להיות בשמש כל יום 15 דקות בין 10:00-15:00

פרוביוטיקה- אלה הם "חיידקים ידידותיים" שאינם גורמים למחלות, חיים ומתקיימים באופן טבעי במערכת העיכול שלנו וממלאים תפקיד חשוב בהגנה על מערכת העיכול והמערכת החיסונית. החיידקים הידידותיים מונעים /מעכבים מחיידקים אלימים (פתוגנים) לתפוס (להתיישב) בפלורת המעיים ולחולל מחלות.

החיידקים הטובים מייצרים גם ויטמינים מקבוצת B כמו ויטמין B12, ביוטין, חומצה פולית,
ויטמין B6 וויטמין k.

  • פרוביוטיקה מומלץ לקחת כתוסף איכותי ולא בתוך מעדני חלב למינהם.

היריעה קצרה ולכן אקצר ואוסיף כמה טיפים לאלו שמקוררים כעת:

  • להימנע ממוצרי חלב, פירות הדר למעט לימון, בוטנים, במבה, להמעיט בסוכרים
  • מרק עוף כחלק מתרופות סבתא יכול תמיד לעזור
  • משקה לשפעת: להרתיח שורש ג’ינג’ר וקינמון, לאחר רתיחה להוריד מהאש למזוג לכוס, לסחוט לתוכה לימון טרי, כפית דבש לא מחומם ולשתות.
  • מומלץ GSE תמצית זרעי אשכוליות שניתן להשיג בחנוית טבע/ פארמים. מצויין למצבי שפעת/ התקררות/ פטריה.
  • שמן אתרי אקליפטוס, לטפטף על הבגד / כרית ולעשות אדים עם שמן אקליפטוס לסובלים מסינוסיטיס.
  • במצבים של כאב ראש  מההתקררות ובכלל למרוח מעט שמן מנטה על המצח.
  • התקררות, לישון עם בצל לבן חתוך בחדר במשך הלילה, הוא סופח רעלים ומייבש מאוד עוזר!
  • חליטות תה של קורנית (טימין) מצוין למערכת הנשימה, או קמומיל שמרגיע, טוב למערכת העיכול ואנטי ויראלי.

לטיפים נוספים מומלץ להכנס לדף הפייסבוק:
ענת ענבר דור- אורח חיים בריא ייעוץ והכוונה.
נייד: 052-3350160

 

 

 


להצטרפות לשירותי שחל לחץ כאן

תגובות סגורות.