בוצעו כבר מאות מחקרים ברחבי העולם אשר בדקו את הקשר הישיר בין בריאות הלב ופעילות גופנית. אך מי שחשב שרק אימון בחדר הכושר או הליכה בפארק עשויים להועיל ללבו, הנה כמה עצות יעילות (ואפילו מהנות!) לניצול הפעילות היומית שלנו לטובת הבריאות שלנו.

מאת : אייל בן זאב

פעילות גופנית היא כל תנועה של הגוף הדורשת השקעת אנרגיה. הפעילות יכולה להתבצע בצורת הליכה, בעבודת גינון, בטיול עם הילדים או משחק עם הנכדים, בטיפוס מדרגות, במשחקים ובריקוד. להלן מספר דוגמאות לפעילות גופנית אותה יכולים לבצע כל אחד ואחת מאיתנו בכל מקום ובכל נקודת זמן  (בהתאם למצבנו).

בבית 

נח, נעים ובטיחותי לבצע פעילות ספורטיבית בבית. כך גם מתאפשר לילדים שלכם לראות אתכם פעילים ספורטיבית, דבר שמקנה להם דוגמא טובה. ניתן לשלב את ההתעמלות עם פעילויות אחרות, כגון צפייה בטלוויזיה. אם יש ביכולתכם, ניתן אף לרכוש ציוד ספורט, שכן מדובר בהוצאה חד פעמית ממנה יכולים ליהנות כל חברי המשפחה. והכי חשוב, ניתן לבצע את הפעילות הספורטיבית מספר פעמים ביום.

נסו ליישם את הטיפים הבאים :
את עבודות הבית בצעו בעצמכם, במקום להעסיק עוזרת.

טפחו את הגינה – אין הכוונה לשימוש במכסחת דשא או בטרקטור כי אם  לעבודה ידנית ישנה וטובה. גרפו עלים, נקו בין הערוגות באמצעות ידיכם.

צאו להליכה קצרה בחוץ לפני ארוחת הבוקר, אחרי ארוחת הערב ואפילו פעמיים ביום- לאחר כל אחת מן הארוחות. התחילו בהליכה של 10-5 דקות ועלו בהדרגה עד להליכה של 30 דקות.

לכו ברגל לסופר-מרקט או דוושו לשם באופנים במקום להשתמש ברכב.

בעת ההליכה, הגבירו בהדרגה את הקצב.

כאשר אתם צופים בטלוויזיה, עשו זאת בישיבה ולא בשכיבה על הספה. אם ברשותכם אופני ספורט בבית, השתמשו בהם תוך צפייה בטלוויזיה. השליכו את השלט הצידה ובכל פעם שתרצו לעשות פעולה כל שהיא – בצעו אותה בעצמכם, במקום "לבזר סמכויות". במקום לבקש ממישהו שיכין לכם משקה, קומו ועשו זאת בעצמכם.

בעת שיחה טלפונית, העדיפו שלא לשבת כי אם לעמוד ואפילו להלך ברחבי הבית.

הוציאו את הכלב לטיול.

החנו את הרכב לאו דווקא מתחת לבית אלא במרחק הליכה ממנו. כך גם כשאתם הולכים לקניון או לכל מקום אחר. קחו איתכם את נעלי ההתעמלות ולכו ברגל בכל הזדמנות.

התמתחו כדי להגיע לחפצים הממוקמים במקום גבוה והתכופפו כדי להרים חפצים המונחים על הרצפה.

במשרד

עבודה נוטלת חלק גדול מזמננו. מה ניתן לעשות כדי להגביר את הפעילות הגופנית שלנו במהלך העבודה?

צאו להליכה יומית במהלך שעות העבודה, עם אחד מחבריכם. זה מעניין, מהנה ויכול להפיק סיעור מוחות מצוין.

עימדו במהלך שיחות הטלפון או אפילו, הלכו בתוך החדר שלכם.

במקום לקרוא לאנשים במערכת הפנימית, קומו ולכו אל משרדם.

השתמשו במדרגות מפעם לפעם ולא דווקא במעלית או לחלופין, רדו קומה אחת לפני וטפסו את השאר.

הקימו ליגת ספורט במקום העבודה שלכם.

הקימו קבוצת ספורט לשם השגת כספים לתרומות.

הצטרפו למועדון כושר הקרוב למקום עבודתכם. התאמנו לפני או אחרי העבודה כדי להימנע משעות העומס בחדר הכושר או אפילו, קפצו לשם במהלך הפסקת הצהריים שלכם.

שלבו את הפעילות הגופנית בתוך לוח הזמנים/יומן העבודה שלכם וייחסו לה אותה חשיבות כמו אל כל פגישה חשובה אחרת.

רדו מהאוטובוס מספר רחובות לפני התחנה הקרובה אל מקום עבודתכם ולכו ברגל.

כאשר אתם נוסעים לחו"ל צעדו במהלך ההמתנה לטיסה שלכם ברחבי שדה התעופה.

אם ניתן, לונו בבתי מלון המצוידים בחדרי כושר או בריכות שחיה והשתמשו בהם במהלך נסיעות עסקיות.

ארזו במזוודה חבל קפיצה. בצעו מתיחות וקפיצות במהלך שהותכם במלון.

משחקים

משחקים ופעילויות פנאי חשובים לבריאות- לגוף כמו גם לנפש. חפשו הזדמנויות בהן תוכלו לבצע פעילויות גופניות וליהנות ממשחק בו זמנית.

תכננו חופשות עם המשפחה, הכוללות פעילויות גופניות.

אם החלטתם לצאת לטיול, בחרו ללכת ברגל או לרכב על אופניים – השאירו את הרכב בחניה, אין בו צורך.

קבעו פגישה עם חבר ליהנות יחד מפעילות ספורטיבית החביבה על שניכם. עשו זאת באופן קבוע.

בעת ביצוע הפעילות הספורטיבית, שימו ברקע את המוסיקה החביבה עליכם. לעיתים המוסיקה היא גורם מוטיבציה אדיר.

קחו שיעורי ריקוד ואל תחששו לבחור בסגנונות המהירים והמאמצים.

על חוף הים, צפו בגלים תוך כדי ישיבה ולא בשכיבה. מוטב פשוט לקום ולצעוד על החוף, או להעיף עפיפונים.

בעת משחקי גולף, צעדו במקום להשתמש בקרוניות.

שחקו טניס יחידים במקום טניס זוגות.

בעת ביקור באגם, בחרו סירת משוטים ולא סירת מנוע.
הכותב הינו מדריך אישי בעל ותק של 20 שנה בענף אימוני הכושר, תזונה נכונה והתאמה אישית של אורח חיים בריא. לפרטים בקרו באתר:  www.fit4u.co.il

לקריאת מאמרים נוספים בנושא פעילות גופנית

להצטרפות לשירותי שחל לחץ כאן


להצטרפות לשירותי שחל לחץ כאן

תגובות סגורות.