ענת ענבר דור, יועצת לאורח חיים בריא במסגרת "תכנית המומחים" שלנו, התארחה בתכנית בוקר של ערוץ 20.
לפניכם עיקרי הדברים שעשויים מאוד לעזור ולהטיב עם איכות החיים שלכם:

התזונה שאנו אוכלים משפיעה על הלב. בכדי למנוע מחלות לב חשוב לשמור על אורח חיים בריא, להפחית במוצרים מעובדים עם חומרים משמרים שאיבדו את המרכיבים החיונים. חשוב לאכול ירקות ירוקים, אגוזי מלך, חליטות תה, שיבולת שועל ומאכלים בריאים שישמרו על הלב שלנו.

בלחיצה כאן תוכלו אף לצפות בשני מתכונים שישתלבו בכל ארוחה.

אילו מאכלים עלולים לגרום למחלות לב?

תזונה אנטי דלקתית, תזונה שיוצרת מחלות לב. ככל שאוכלים יותר מזונות מעובדים עם חומרים משמרים שאיבדו את המרכיבים החיוניים, מזונות שדלים במרכיבים חיוניים ויש בהם יותר חומרים משמרים וסוכרים הם יותר דלקתיים חומציים ויותר מחמצנים.
סוכר מאוד חומצי ודלקתי מזיק למחלות לב.
שומן רווי, כמו מרגרינה, כל הבשרים ככל שיש שומן רווי יותר מתיישב על העורקים וגורם לבעיות לב.

האם יש מאכלים שיכולים למנוע מחלות לב?

אגוזי מלך, אגוזי קליפורניה שיש בהם אומגה 3,
שיבולת שועל שגם הסיב שנמצא בה נחקר כמוריד כולסטרול,
רימון, שאף הוא מוריד רמות כולסטרול בדם.
ירקות ירוקים, יש בהם מרכיב שעוזר במניעת הנזק על דפנות התאים שיש התחמצנות של כולסטרול בעורקים.
תמרים במידה נכונה מורידים שומנים בדם.
כוס יין אדום איכותי פעם פעמיים בשבוע יכול לעלות את הכולסטרול הטוב ולהפחית כולסטרול רע. כשמערכת העיכול בנויה בצורה תקינה יש יותר פינוי של כולסטרול דרך מערכת העיכול והחיידקים הטובים מייצרים עבורנו B12, ויטמין שחשוב למטבוליזם ולמצב רוח וגם ללב.
כאשר ה B12 תקין , ניתן למנוע מחלות לב.
בכל הירקות הטריים יש ויטמנים שטובים לגוף שלנו.
ככל שיש לי בתזונה מרכיבים נוגדי חימצון, אני מונעת את נזקי הכולסטרול – ברגע שהכולסטרול נמצא בדם, הוא בריא וטוב.
חליטות עלי זית מורידים כולסטרול ויתר לחץ דם.

האם אדם מבוגר שאוכל מאכלים עתירי שומן וכולסטרול יש לו את אותם הסיכויים לפתח התקף לב כמו לבחור צעיר?

תרשת העורקים מתחילה בגיל ילדות. ככל שאתה יותר מתבגר ולא שומר על אורח חיים נכון ותזונה נכונה, יש יותר סיכוי לחלות.
בגילאי 50-40 הלב פועם בחוזקה, שזהו גיל האמצע, הגיל המסוכן ביותר.
אם יש תרשת עורקים יש יותר סיכוי לחלות. ככל שעולה הגיל יש יותר סיכוי, יש יותר סתימה.
לקיחת כדורים למחלות כרוניות כמו סוכר, שומנים בדם, יתר לחץ דם, לא פותרים את האחריות מלשנות את התזונה.

האם הכולסטרול הוא המשפיע העיקרי לסתימת העורקים שלנו שמשפיע על התקפי לב?

לאו דווקא, הכולסטרול הוא לא הבעיה, ההתחמצנות שלו עם עוד שומנים ויצירת דלקת במערכת החיסון, יוצר מין קצר.
מה שמסוכן בכולסטרול זו ההתחמצנות שלו ולא הכולסטרול עצמו.

האם לאדם בעל עודף משקל סיכויים גבוהים יותר לחטוף התקף לב מאדם רזה?

מאוד תלוי אם הבנאדם ניזון לאורך שנים מדיאטות קלוריות וספירת נקודות, האם יש לו חוסרים תזונתיים, האם סובל מסוכר, כלוסטרול, לחץ דם.
מאוד תלוי גם השילוב עם מה מגיע וזה יכול להיות, למשל, בנאדם רזה בלי עודף משקל ועם כולסטרול גבוה שהסיכוי שלו יותר גבוה מבנאדם שמן.

טיפים:

לסובלים מכולסטרול – חליטות עלי זית, אכילת פרי תמיד עם אגוזי מלך למנוע עליה של סוכר בדם, מה גם שהם טובים ללב.

שמירה על סדר של ארוחות ולהימנע מיצירת סטרס בגוף – כוסות קפה, עד 2 ביום (קפה מעלה סטרס).
גם בתה לסוגיו יש קופאין.

להפחית מזונות מעובדים מקופסאות, המכילים חומרים משמרים, צבעי מאכל ומרכיבים טובים שנעלמו.

שיבולת שועל גסה - פעם ביום.

קינמון הוא תבלין טוב להורדת סוכר בדם.

כרוב סגול חשוב לשמירת כלי הדם ולשמירה על המח.

בצל סגול המכיל קוורציטין  - נוגד חימצון.

שום טרי טוב להורדת שומנים.

פטרוזיליה ועלים ירוקים.




להצטרפות לשירותי שחל לחץ כאן

תגובות סגורות.