העובדה שהתעמלות מסייעת לבריאות הלב שלנו היא בהחלט לא חדשה מרעישה או מרגשת במיוחד, אבל מחקר עדכני קובע:
כדי להקפיד ולשמור על בריאות הלב במשך שנים, חשוב להמשיך ולבצע ספורט גם בזמן ההריון.

מאת: עופר מאיר

המחקר נערך בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת Case Western Reserve בקליבלנד שבאוהיו, והוא מתפרסם בגליון נובמבר של כתב העת:
American Journal of Obstetrics & Gynecology (הז’ורנל האמריקאי לגינקולוגיה ומיילדות).

מתוצאותיו עולה בבירור כי ספורט הכולל אימון התנגדות מסייע לשמור על בריאות הלב הנשית בטווח הארוך, וכי אימונים גופניים בזמן ההריון יכולים להיחשב כמנבא טוב לבריאות לבבית גם עשרות שנים לאחר הלידה.

אימון התנגדות (הנקרא באנגלית "weight bearing") הוא פעילות גופנית שכוללת משקולות או מכשירים, וה"התנגדות" באימון מגיעה מגורם חיצוני שמקשה על התנועה וכאילו "מתנגד לה". אימוני התנגדות כוללים הרמת משקולות, אימוני מכשירים (כמו למשל גומיות כוח או מכשיר מדרגה) ואפילו דברים כמו רכיבה על אופניים או תרגול של עליות מתח.

במסגרת המחקר עקבו החוקרים אחר 39 נשים – לפני ההריון, במהלכו, ולאחריו. מחצית מהנבדקות (20 נשים) המשיכו לבצע אימוני התנגדות במהלך ההריון, ואילו יתר הנבדקות הפסיקו להתאמן (או הפחיתו את עוצמת ותדירות האימונים ב-75%) עד לשבוע ה-12 להתעברות.
ניתוח הנתונים הראה כי קבוצת המתאמנות נהנתה מדופק מנוחה איטי יותר, מרמות נמוכות יותר של כולסטרול "רע" (LDL) וגם ממשקל גוף תקין יותר – בהשוואה לקבוצת ההריוניות שלא ביצעה פעילות גופנית.

עד כאן בהחלט אין הפתעות, והנתונים הללו נצפו כבר בשנות ה-80 של המאה הקודמת. החידוש במחקר הנוכחי הוא שהחוקרים שבו אל אותה קבוצת נשים, ובדקו מהו מצבן הבריאותי כיום – 20 שנה אחרי המחקר המקורי.

ניתוח הנתונים גילה לחוקרים כי ההבדל הדרמטי בין הקבוצות נשמר גם בגיל המעבר, ונשים שביצעו אימוני התנגדות במהלך הריונות שהסתיימו לפני עשרות שנים – עדיין המשיכו להנות מבריאות לבבית טובה יותר, בהשוואה לחברותיהן שלא עשו פעילות גופנית במהלך ההריון.
"זוהי הפעם הראשונה", מציינים החוקרים, "שבה מוכח באופן מדעי ומחקרי כי להתעמלות בזמן ההריון יש גם השפעות מבורכות בטווח הארוך".

להצטרפות לשירותי שחל לחץ כאן


להצטרפות לשירותי שחל לחץ כאן

תגובות סגורות.