שבעת הצעדים לבריאות הלב

 

איגוד רופאי הלב בארה"ב מפרסם השבוע רשימה של המלצות רפואיות עדכניות, המבוססות על המחקרים האחרונים בקרדיולוגיה. כל הפרטים:

איגוד הלב האמריקאי, ה-AHA (the American Heart Association), פרסם השבוע בכתב העת הרפואי "Circulation" שבעה כללים פשוטים, שיישומם והקפדה עליהם, יוכלו לסייע בשמירה על בריאות הלב וכלי הדם שלנו. אלו ההמלצות העדכניות:

● להימנע מעישון, ומי שכבר מעשן שיפסיק לאלתר.

● להקפיד על מדד מסת גוף (אינדקס BMI המשקלל יחס משקל-גובה) נמוך מ-25.
מדד מסת גוף בין 25-29 נחשב למשקל עודף, ומעל 30- להשמנת יתר מסוכנת.

● לבצע לפחות 150 דקות שבועיות של פעילות גופנית מתונה, או 75 דקות של פעילות גופנית מאומצת.

● לאמץ לפחות ארבע המלצות תזונה מתוך הרשימה הנ"ל:

                   – אכילת ½4 כוסות של פירות וירקות מדי יום.

                   – אכילה דו שבועית של דגים שמנים כמו סלמון.

                   – צריכה מקסימלית של 3 פחיות משקאות ממותקים בשבוע.

                  – לאכול לפחות 3 פעמים בשבוע מנה (28 ג’) של דגנים מלאים.

                  – לצרוך מקסימום 1,500 מיליגרם של מלח ליום.

● לשמור על רמת כולסטרול כללית שאינה עולה על 200 מיליגרם לדציליטר.

● לנסות ולשמור על לחץ דם תקין בטווח 120/80.

● רמת גלוקוז בדם (בבדיקה לאחר צום) שאינה עולה על 100 מיליגרם לדציליטר.

לדברי ראש צוות המחקר, הקרדיולוג ד"ר דונלד לויד-ג’ונס, מי שמקפיד על כללים אלו שומר על בריאות ליבו. "מי שמקפיד יחיה יותר שנים באופן בריא יותר, ויגיע לגיל מבוגר עם איכות חיים גבוהה יותר" הוא אומר.




להצטרפות לשירותי שחל לחץ כאן

תגובות סגורות.