המתכון לבריאות הלב: פילה סלמון וכוסית יין

 

לא להאמין, אבל מסתבר שליין יש תפקיד מפתח גם בהעלאת רמות האומגה 3 בדם שלנו, אפילו אם אנחנו לא אוכלים דגים
מאת: איתי לביא

עוד סיבה לשתות לחיים: שתיית יין לא רק מעלה את כמות הכולסטרול הטוב (HDL) בדם, מורידה את קרישיות הדם ומגנה על דפנות כלי הדם – אלא גם מסייעת להעלות את רמות חומצת השומן אומגה-3 בדם, וכך להגן על הלב שלנו.

במחקר שערך צוות מהאוניברסיטה הקתולית של קמפובסו, איטליה, ומתפרסם בגיליון ינואר 2009 של כתב העת האמריקאי לתזונה קלינית (American Journal of Clinical Nutrition), נבדק הקשר בין שתיית אלכוהול לבין רמות האומגה-3.

במחקר השתתפו 1,604 נחקרים איטלקיים, בריטיים ובלגיים, בגילאים 65-26 , והוא מצא כי אלו ששתו כמויות מתונות של אלכוהול, נטו להיות בעלי כמות גבוהה יותר של אומגה 3 בדם, גם כשאכילת דגים (המקור התזונתי העיקרי של אומגה 3) נלקחה בחשבון.

בין כל שותי האלכוהול, שותי היין היו אלו בעלי הכמות הגבוהה ביותר של אומגה 3 בדם – כמות גדולה בהרבה משל שותי שאר המשקאות החריפים והבירה.

נראה, ששתיית יין משפיעה במיוחד על המטבוליזם של אומגה 3 בגוף דרך מרכיבים אחרים שאינם אלכוהול, כמו פוליפנולים (polyphenols) ואנטיאוקסידנטים (נוגדי חימצון) המצויים בשפע ביין אדום.

"במחקר גילינו כי מי ששתה כמויות מתונות של אלכוהול, נהנה מרמות גבוהות יותר של אומגה 3 בדם – ללא תלות באכילת דגים", סיפרה ד"ר רומינה די ג’וזפה (Dr. Romina di Giuseppe), ראש צוות המחקר. כמויות מתונות של אלכוהול, אליבא דחוקרים, היא כוסית יין אחת ליום לנשים ושתי כוסיות לגברים.

אומגה-3 היא חומצת שומן המצויה בשפע בדגים שומניים כמו סלמון ומקרל. היא מורידה את כמות השומנים בדם, מונעת דלקות בשריר הלב והפרעות קצב ובכך עוזרת לשמור על לב בריא יותר. פרט לצריכתה באמצעות אכילה מסודרת של דגים מהים הצפוני, ניתן להשיגה גם בכמוסות.

להצטרפות לשירותי שחל לחץ כאן




להצטרפות לשירותי שחל לחץ כאן

תגובות סגורות.