כיצד לשמור על בריאות הלב הנשי?

לרגל חודש בריאות הלב המצויין בארה"ב בפברואר, מגישה קרדיולוגית אמריקאית למטופלות צרור עצות מעשיות וחשובות, לשמירה על בריאות לב האשה. מאת: רועי שני

מדי שנה חל בפברואר "חודש בריאות הלב" בארצות הברית, שאותו מציין איגוד הלב האמריקאי, ה-AHA.

לרגל "חגיגות" החודש, מגישה הקרדיולוגית ד"ר קרלה קורלמאייר (Karla Kurrelmeyer) מהמרכז המתודיסטי לבריאות הלב ביוסטון, טקסס, 6 עצות מעשיות לשמירה על בריאות לב האשה. הנה הן:

קדימה, צעדי: הדבר החשוב ביותר הוא להישאר בכושר. פעילות גופנית סדירה ובאופן תדיר צריכה להיות חלק משגרת חייה של כל אשה.

אכלי במתינות: הקפידי על תפריט "ים-תיכוני", העשיר בדגים ובירקות טריים ודל בפחמימות מעובדות.

בדקי כולסטרול: בדקי את רמות הכולסטרול שלך, בייחוד אם יש לך היסטוריה משפחתית של מחלות לב או שבץ. גם נשים צעירות בגילאי ה-20 צריכות לשים לב לערכי לחץ הדם שלהן, ליפידים בדם וסוכר.
ערכים לא תקינים מהווים אינדיקציה לסיכון לפתח מחלת לב בעתיד. יש לתת את הדעת על סימנים מוקדמים המעידים על סיכון ולטפל בהם. לרוב שינוי באורח החיים הכולל הקפדה כל כושר ותזונה בריאה יחזיר את המדדים לטווחים הנורמליים, במידה ולא – יש אפשרות לקבל טיפול תרופתי יעודי.

בצעי בדיקת לב: אני ממליצה למטופלות שלי לעבור בדיקות לתפקוד הלב החל מגיל 50, אך אם מדובר במטופלת עם היסטוריה משפחתית אני ממליצה להתחיל ולהיבדק כבר מגיל 40.

הכירי את השבץ: נשים צריכות להיות מודעות גם לשבץ. מניעת שבץ דומה מאוד למניעת מחלות לב. תרופות מדללות דם וסטטינים להורדת כולסטרול מסייעות במניעת מחלות לב וכלי דם. תרופות אלו מסייעות גם בצמצום מקרי שבץ. שיעור הנשים הלוקות בשבץ כפול משיעור הגברים, ותוצאות של שבץ עלולות להיות נוראיות – גם לחולה וגם למשפחתה.

עברי בהצלחה מבחן מאמץ: בשנים האחרונות נערכים מחקרים רבים במטרה לגלות כלי אבחון וטיפולים חדשים למחלות לב אצל נשים. מחקר עדכני קבע כי הסיכוי של מי שעוברת מבחן מאמץ על הליכון ללקות באירוע לבבי בחמש השנים הבאות מאוד נמוך.

"החדשות הטובות", מסכמת ד"ר קורלמאייר, "הן שניתן למנוע מחלות לב. כל הכלים עומדים לרשותך – נצלי אותם".

לכתבות נוספות בנושא

להצטרפות לשירותי שחל לחץ כאן




להצטרפות לשירותי שחל לחץ כאן

תגובות סגורות.