טיפים לקיץ מרענן

מאת: ענת ענבר דור, יועצת לאורח חיים בריא בתכנית המומחים שלנו.

בפירות הקיץ הנפלאים, יש ויטמינים, מרכיבים חיוניים חשובים ו….גם סוכר.
סוכר שעולה מהר בדם (אינדקס גליקמי גבוה), יוצר מאוחר יותר תיאבון מוגבר, כמיהה נוספת למתוק, עייפות ועוד.
לכן לדוגמא, לא מומלץ שייק או מיץ שמורכבים רק מפרי.

לפניכם שלושה טיפים לפירות מתוקים, שיקררו אתכם, יעזרו לכם לאכול כמות נכונה מהפרי ויפחיתו את תחושת התיאבון מאוחר יותר:

פרי קפוא -
הקפיאו את הפרי, למשל ענבים, מלון, אבטיח, פפאיה….
בפירות גדולים יש לחתוך אותם לגודל הרצוי ולהקפיא, כך כיף ומרענן, כארוחת ביניים להוציא את הפירות הקפואים ולהינות מהם כמו קרטיבים. הרווח מכך הוא אכילה איטית יותר, נכונה ומתוקה.
ניתן להכין מפירות הקיץ ארטיקים, אופציה מרעננת וטעימה נוספת.

פרי קפוא עם שוקולד איכותי - 
חתכו מלון לפרוסות (בצורת טבעת) והניחו במקפיא.
כשמתחשק לכם להתפנק, הוציאו פרוסת מלון קפוא,
המיסו שורת שוקולד מריר איכותי עם חצי כף שמן קוקוס ושפכו מעל המלון הקפוא.

שילוב של פרי עם אגוזים -
שלבו עם הפרי  4-5 אגוזי מלך או שקדים לא קלויים.
בדרך זו נוריד את האינדקס הגליקמי (מידת עליית הסוכר בדם) ונקטין את הכמיהה
למתוק נוסף מאוחר יותר.

שייק פירות -
הכינו שייק "סמודי" בבלנדר, על בסיס מים או חלב שקדים. מומלץ אף לשלב ירקות ירוקים שונים כמו חסה, מלפפון, פרוזיליה + 2 פירות (אפשר גם את הפרי שהקפאתם).
הירוק שבירקות, הכלורופיל, בין יתרונותיו הרבים, מוריד ערכי סוכר בדם, כך גם מאזן את הסוכר
שמתקבל מהפרי.

בתיאבון !




להצטרפות לשירותי שחל לחץ כאן

תגובות סגורות.