טיפים חשובים בארוחות חג הפסח

מאת: ענת ענבר דור, יועצת לאורח חיים בריא בתכנית המומחים שלנו.

רגע לפני שנפנה לעוגיות… הרי לכם כמה טיפים שיעזרו לכם לעבור את החג כמה שיותר בריא:

-  ירקות, לשמחתינו, כשרים כל השנה ואף בפסח. במגוון הירקות הגדול, נמצאים המפתחות החשובים לבריאות ולאיזון, לכן חשוב בכל תבשיל לשלב ירק.
שילוב של עשבי תיבול וירק ירוק טריים, לא מעובדים כמו: פטרוזיליה, כוסברה, קייל, אורגנו, נענע, זעתר ועוד, נקבל ערכים חשובים ביותר ביניהם הכלורופיל, שחשוב בין היתר לאיזון הסוכר, ניקוי הגוף,
חיזוק מערכת החיסון והעיכול ועוד מרכיבים חשובים רבים שמרכיבים ירקות אלו.
הירקות להפתעת רבים משביעים ונותנים שובע לאורך זמן, כך שנצא מארוחות אלו בתחושת שובע נעימה ובריאה ולא בכבדות ותחושות מעיקות.

-  בכדי להוריד את תחושת הכבדות בגוף ולהפחית נזקים לאחר הארוחה, המעיטו/ הימנעו בהוספת סוכר, סילאן, דבש או אגבה לתבשילים, כך שמבלי לאכול את הקינוח תפחיתו מתבשילים/ סלטים כמות סוכר מזיקה מאוד.

-  טיפ חשוב לפסח הקשור למשפחת האגוזים, משפחה חשובה ועשירה במרכיבה שחלקם חיוניים לבריאות:
חשוב לדעת שאותם מרכיבים חיוניים שקיימים במשפחה זו מתחמצנים ונהפכים למזיקים לגוף (מוסיפים לטרשת העורקים) לאחר קלייה/ אפייה/ בישול, לכן הקפידו להמנע מעוגיות אגוזים שנאפו/ תבשילים עם אגוזים…

וכעת… למתכון נפלא של עוגיות אגוזים שאינן אפויות, כך שומרות על הערכים הטובים.
העוגיות ללא גלוטן, ללא קמח וללא ביצים.

חג חירות שמח ובריא!

עוגיות של הלנה

מצרכים:

100 גרם דבש
3 כפות גדושות של שמן קוקוס לפי הטעם
אגוזי מלך (כ400גר)
שקדים (כ-400 גר)
אגוזי ברזיל (כ-50 גר)
קוקוס לפי הטעם (בערך כוס)
10 תמרים או פרי יבש אחר

אופן ההכנה:

שמים במעבד מזון את המצרכים חוץ מהקוקוס ושמים את התערובת בקערה ביחד עם הקוקוס.
מביאים לרתיחה דבש, ושמן קוקוס ושופכים את הנוזל לתערובת,
מערבבים את התערובת שנוצרה
מעבירים את התערובת לתבנית מרופדת בנייר אפיה,
מרדדים בעזרת מערוך (או היד) לעובי הרצוי.
שמים במקרר להתייצבות
חותכים לקוביות ומכניסים למקפיא.

בהצלחה!




להצטרפות לשירותי שחל לחץ כאן

תגובות סגורות.