"הכל הכל אני יכול בחופש הגדול"

מאת: ענת ענבר דור, יועצת לאורח חיים בתכנית המומחים שלנו.

האומנם?
הורים, אחים, דודים, דודות סבים וסבתות יקרים, החופש הגדול לילדים אינו סיבה להרמת ידיים ולתוהו ווהו בכל הקשור להרגלי אכילה ולבחירה של "ג’אנק פוד".
אני שומעת הורים טוענים "אין לי כח להילחם איתו על מתי ומה לאכול"… אז יש לי משהו לחדש לכם:
יש לכם כח, אולי רק חסר קצת ידע בנוגע להשפעת המזון על בריאותכם ובריאות ילדיכם.

מניסיון, ברגע שיודעים ומבינים מה החטיפים השונים (כולל "חטיפי בריאות ואנרגיה"), המזונות המתועשים, הג’אנק פוד" עושים לילדיכם, יצוצו לכם כוחות רבים לעמוד על הרגליים ולא לתת שכך יפגעו בילדיכם.

הרגלי התזונה בזמן החופש והמזונות שילדיכם אוכלים יש להם קשר ישיר עם יכולת הריכוז שלהם בזמן הלימודים, על ההתנהגות בבית, העצבנות שלהם, הגדילה, התפתחות, אלרגיות ועוד.

לפניכם המלצות לזמן חופשה למען התחלת השנה "ברגל ימין":

- חשוב לשמור על סדר הארוחות, בפרט ארוחת הבוקר, ולהקפיד על 3 ארוחות גדולות יותר
ו-2 ארוחות ביניים.
להימנע מנישנוש של ארוחה אחת במהלך כל היום.

- לדאוג שהילדים יישנו מספיק שעות בלילה. השינה בלילה ולא ביום הינה חלק מהותי בתפקוד ובבריאות.

- חשוב לשתות לפחות 2 ליטר מים ביום ואם להמתיק אז בקרחוני פירות שאתם מכינים מפרי בבלנדר ולהקפיא אותו בתוך תבנית קרח (תמונה לדוגמא בדף הפייסבוק שלי), רצוי להוריד כל שתייה ממותקת
או דיאט.

- מומלץ לא לאכול מאוחר בערב/ לילה.

- חשוב שתהיה להם פעילות ספורטיבית, אפשר לצאת איתם להליכות.

- המלצה לפעילות עם ירקות:
לחתוך צבעים שונים של ירקות למקלות/עיגולים או כל צורה אחרת ולתת להם ליצור בצלחת ציור מירקות חתוכים, להפנות את תשומת ליבם לצבע מהטבע שקיים בירקות וכשהם נוגסים בירק להפנות את תשומת ליבם לרעש הקריספי של הירק.
הכוונה להראות להם את הירקות בצד החיוני והחיובי תוך הפעלת החושים (שמיעה, ראיה וטעם).

ניתן לשלב בפעילות יצירת הצלחות בנוסף לירקות גם ביצה/ גבינה/ טחינה/ חומוס בייתי/ טונה ולהוסיף אותם ליצירה בצלחת ובסוף לאכול בהנאה את היצירה.

- בכדי להוריד לילדים את כמות הסוכר מהתפריט, אך לעשות זאת בהדרגה ומבלי לוותר על הטעם המתוק, אצרף לכם הפעם שני מתכונים קלילים וטעימים:

כדורי אנרגיה -
לטחון תמרים ואגוזים ומעט גרידת תפוז במעבד מזון, להוסיף עד כף קקאו/ אבקת חרובים. לגלגל לכדורים ולעטוף בקוקוס ולשמור במקפיא.

גלידת שוקולד בננה -
בננה קפואה, 1 כפית קקאו, 1 כפית סוכר חום, 1 כפית ת. וניל.\
טוחנים את כל המצרכים במעבד מזון עד לקבלת מרקם גלידתי.

למידע נוסף מומלץ להיכנס לדף הפייסבוק: ענת ענבר- המפתח לחיים בריאים




להצטרפות לשירותי שחל לחץ כאן

תגובות סגורות.