הטוב, הרע והלא נורא בפיצוחים

הכותבת: ענת ענבר דור, מטפלת בתזונה טבעית, פרחי באך, צמחי מרפא ו-Raw Food, מרצה ברידמן, מצפה אלומות, בתי ספר ובאירגונים שונים, מנחת קבוצות לאורח חיים בריא, משתתפת בתוכניות טלויזיה ורדיו.

 

בטו בשבט, כמו גם במהלך שאר השנה, ה"פיצוחים" קיימים בהרבה בתים,
כיצד מזון מזין ואיכותי כמו משפחת הגרעינים ( אגוזים, שקדים, גרעינים, שומשום), הופך למזיק ויוצר מחלות בגופינו?

משפחת הגרעינים מכילים בתוכם ויטמינים, מינרלים וחומצות שומן חיוניות, שמהווים מקור חשוב לאנטי אוקסידנטים בגוף.
אותה משפחה מזינה, בזמן הקלייה/ בישול/ טיגון, הופכת למזיקה לבריאות.
השומנים החיוניים- הבלתי רוויים מתחמצנים ובגוף מתפקדים כרדיקלים חופשיים אשר מעלים דלקתיות, לחץ דם, מוסיפים לטרשת העורקים ו"משמינים" יותר, הוספת המלח בקלייה מזיקה אף היא.

מה הם רדיקלים חופשיים?

מדובר בשינויים שמתרחשים במערך האלקטרונים והפרוטונים באטומים מסויימים בתוך מולקולות.
למעשה, אלו אטומים שחסר להם אלקטרון במעטפת,
רדיקלים חופשיים חייבים למצוא אטום אחר ולקחת ממנו אלקטרון בכדי להיהפך ליציבים,
בכך יוצרים שרשרת שנקראת גם עקה חימצונית בגוף, פוגעים ברקמות (בניהם כמובן גם העור,
קמטים וכו..) ובפעילות התא בגוף בכלל.

יש לציין שבפעילות התקינה של הגוף נוצרים כל הזמן רדיקלים חופשיים כחלק גם ממערך ופעילות מערכת החיסון.

מה קורה כשאנחנו צורכים את הגרעינים כ"פיצוחים" מלאים במלח וקלויים?

במקום להכניס לגוף יותר נוגדי חימצון, חומרים שנקראים אנטי אוקסידנטים אנחנו מכניסים לגוף עוד רדיקליים חופשיים שהם נזק מצטבר בגוף. אותן חומצות שומן שהיו חיוניות בגרעינים הלא קלויים הופכות לחומצות שומן מחומצנות ולרדיקלים חופשיים בקלויים.

מה תפקידם של האנטי אוקסידנטים בפעילות הרדיקלים החופשיים?

אנטי אוקסידנטים (לדוגמא: ויטמין C, ויטמיןE , חומצה אלפא ליפואית, אבץ, סלניום, אומגה 3, פוליפנולים שונים מהצומח ועוד…) הם כלי הנשק של הגוף נגד הרדיקלים החופשיים,
הם אטומים שנותנים אלקטרון לרדיקל החופשי ובכך מונעים את המשך שרשרת הנזק של הרדיקל החופשי, מונעים את העקה החימצונית ובכך גם מורידים חומציות ודלקתיות בגוף.

חשיבות האנטי אוקסידנטים עולה ומודגשת בימינו כתוצאה מהמזון המתועש, המעובד, הדלקתי והסטרס שקיימים סביבנו ובתוכנו.

גם לקיחת תרופות למחלות כרוניות שונות באופן קבוע לא מועילה לריפוי אותה מחלה ולמניעה מחלה אחרת וכן לא מחליפה את הצורך בצריכת אנטי אוקסידנטים מהמזון.

ואם נחזור ל"פיצוחים", מציעה לכם להפוך מזון מזיק למזין.
כמובן שהכל במתינות ולא בקיצוניות, כיוון שכמות גדולה ולא מאוזנת של גרעינים לא קלויים בתוך תפריט לא מאוזן יכול לגרום לנזק ולהשמנה.

אז פעם הבאה שאתם יושבים מול המסך עם גרעיני דלעת קלויים, תזכרו שבצריכת אותם גרעינים לא קלויים תרד לכם צריכת המלח בתפריט ואיתה השפעה לטובה על הלחץ דם. תקבלו חומצות שומן חיוניות ואבץ שהוא מינרל חשוב, לנשירה, כח הגברא, העור ועוד.

בספרה של ויקטוריה בוטנקו על הריפוי מסרטן בזכות הרו-פוד, נתנה דוגמא נפלאה: אם תקחו שקד קלוי ושקד חי ותשתלו אותם באדמה מה ייצא?
השקד הקלוי ירקב באדמה ולא ייצא ממנו כלום ומהשקד החי- עץ שלם מלא בחיים.

כך אנחנו רוצים שהמזון בגופינו יתפקד ויעזור למפעל הגוף שלנו לייצר חיים מלאים בחיוניות ובבריאות!!!

לטיפים נוספים מומלץ להיכנס לדף הפייסבוק:
ענת ענבר דור- אורח חיים בריא ייעוץ והכוונה.
נייד: 052-3350160




להצטרפות לשירותי שחל לחץ כאן

תגובות סגורות.